A playground 'made' on the purpose for MiNdSlAvEr to see things in all perspective, encouraging MiNdSlAvEr to step 4ward in expressing anything to people. A playground where nobody is allowed to play around with him. Everyone MUST be serious here...except him, of course...

MiNdSlAvEr'S PlAyGr0uNd

Berhenti Sejenak

Friday, March 06, 2009 by MiNdSlAvEr

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, dah selesai Miting Log dengan komiti2 yang rata2 juga tidak tahu skop kerja Log...Terlupa nak mulakan dgn tazkirah ringkas, insyaallah dalam miting mendatang...

Terlupa, bukan xnak @ takut!

Kita sbg orang islam selalu takut nk menyampaikan mesej da'wah, takut sangat...

"Eleh, baru ada ilmu skit da poyo nk nasihat2 aku... Blah la woi!!"

"Ni awat dok berdalil2 ni?? Ingt aku ni jahat sangat ka??"

"Biar la, da ramai ulama'2 kat luar 2, xyah la nk wat suma ni... kita dtg cni blaja engineering, bukan nk jadi ustaz..."

Ini adalah antara sedikit yang diri ini pernah dengar (ada juga yang sendiri terkena...), Jadi, kalo dah kena mcm 2 skali, xpayah la smpaikan da'wah kan??

SALAH!!!

Jangan sempitkan pemikiran kita terhadap da'wah! X semestinya bila jumpa seseorang kita perlu '...dan Sabda Nabi Muhammad s.a.w....' @ '...Al-Quran ada menyatakan...'. Ada mad'u yang xdapat terima lagi semua itu.

Cukuplah sekadar da'wah bilhal di peringkat awal. Amat mudah, tonjolkan nilai2 murni Islam dari diri sendiri. Xperlu Isti'jal, dan ikut waqi' yg sepatutnya dalam berda'wah...

Kalau yg dah memiliki fitrah Islam, sampaikanlah yang lebih berat.

Bak kata Pidut: Oghang suka produk yang baguih, Islam ni produk yang baguih, sebab pa oghang pakat xmau produk yg baguih ni??

Mungkin kitalah puncanya! (Na'uzubillah..) Berubahlah! Pelbagaikan method anda.. Selagi ianya selari dengan Al-Quran dan As-Sunnah, insyaallah, pertolonganNya ada diC2.

Wallahua'lam..

(Posting ini ditujukan bukan kepada sesiapa, tetapi untuk diri sendiri jua...)

(Pidut, aku br wat blog... komen dan kritikan ang aku alu2kan... tp kat gtalk yee....)

Filed under having